Do 17 maja bieżącego roku pracodawcy mają czas na przeprowadzenie reorganizacji przestrzeni pracy na podstawie znowelizowanego rozporządzenia w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe.

 

 

Monitor ekranowy powinien spełniać następujące wymagania:

a) znaki na ekranie powinny być wyraźne i czytelne,

b) obraz na ekranie powinien być stabilny, bez migotania lub innych form niestabilności,

c) jaskrawość i kontrast znaku na ekranie powinny być łatwe do regulowania w zależności od warunków oświetlenia stanowiska pracy,

d) regulacje ustawienia monitora powinny umożliwiać pochylenie ekranu.

 

Z nowymi wytycznymi wiążą się inwestycje na zakup nowych urządzeń (zewnętrzne myszki, klawiatury, dodatkowy ekran, podstawka do odpowiedniego ustawienia ekranu) dla pracowników, którzy korzystają z laptopów. Nowoczesne wyposażenie pozwoli także poprawić komfort pracy, co w znaczący sposób przełożyć się może na efektywność podczas wywiązywania się ze swoich obowiązków zawodowych.

Nowoczesne komputery, telefony, faksy czy drukarki to również spora oszczędność czasu. W przypadku przestarzałego sprzętu czas ten nierzadko poświęcany jest na próby opanowania awarii.